Mynta

Jag skrev på min facebook för någon dag sedan att jag vill ha hund nu! Och en bekant till mig skickade iväg ett PM och frågade hur pass seriös jag var med det. Hon har en liten blandis (Rottwieler-Schäfer-Bordercollie) på 5 månader som hon tyvärr inte orkar med då hon dels har två småbarn och är bipolär. Vi har sagt att vi ska träffas så jag och hunden får lite hum om varandra, och sen att vi kan testa att jag har henne ett tag och ser hur det går. Går det bra så får jag ta över henne. En vän ska komma på fika på torsdag och ta med sin lilla tax så jag får se hur LillKF reagerar på hundar. Hon har ju funkat bra ihop med hundar förut, men sen attackerade ju en polares amstaff henne och sedan dess har hon itne träffat en enda hund. Det är första prioriteringen, att LillKF kommer överens med hundar och speciellt Mynta (som den lilla blandisen heter) Förresten, jag vet inte om jag är så sugen på det namnet. Hon kan ju heta det men jag kallar henne något annat, men kanske något som är snrlikt Mynta eftersom hon antagligen lystrar till tonerna av ordet "Mynta".
Orkar jag med att ha en hund då? det är ett himla ansvar som man tar på sig. Jag tror att det antingen kommer vara ett utav de bästa besluten jag någonsin kommer ta i mitt liv, eller så blir det pannkaka av alltihop. Någon gång i mitt liv ska jag ha hundar men är tiden inne för det?
Det är väldigt jobbigt att vilja ha en hund så mycket att det värker i kroppen och att inte få stöttning i sitt beslut. Mamma tycker inte att jag ska skaffa hund, inte min pappa eller någon annan i familjen heller. De enda som tycker att det kanske kan vara mysigt är mina vänner, men jag vill ha min familjs stöd också! Vi får väl se hur det går på torsdag först och främst! :)
Nu ska jag faktist ta och hoppa ner i sängen och klockan är inte ens midnatt än! Go me!



..::xoxoxo::..
Pussar & Kramar
Yours sincerely

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0