Zombie on speed

Har jag lyckats somna än? Nej.
Varför sova när man kan gå omkring som en zombie on speed hela dagen? och just den meningen fick mig att tänka på ett inslag jag skrev till skolans onlinetidning 2008. Åh, jag saknar tiden på media, tiden som amatörskribent.
(Jag måste självklart dela med mig utav en underbar bild från en av mina favoriter, Aaron Fulcher. Här är hans ena zombiebrud, Lady Blue)



 

"Det här med att det är viktigt att ha rätt dygnsrytm har jag lärt mig den svåra vägen. Dock så sitter jag här igen, klockan är 06.47 på lördags morgonen och jag har inte sovit något inatt. Nu står jag inför detta så igenkända dilemma från min sida; "ska jag försöka sova lite nu? eller ska jag försöka vara vaken hela dagen och somna tidigt ikväll?" Då finns ju risken att jag somnar någon gång i eftermiddag, och det blir ännu svårare att vända dygnet rätt. För att vända dygnet fel krävs en natt, för att vända dygnet rätt igen krävs otaliga nätter, dagar, timmar - som jag skrev till en vän i ett sms alldeles nyss. Varför sätter man sig i den här sitsen genom att sitta kvar vid datorn, ligga kvar framför teven, eller sträckläsa en bok? Varför vill man inte sova? Man missar dagar, jag gör då det i alla fall. Jag är vaken hela måndagen, hela tisdagen och somnar på tisdagkväll för att gå upp på onsdag morgon. Alltså gick jag upp på måndag morgonen och gick och la mig på tisdagskvällen. så vart tog måndagen vägen? eller tisdagen? De flöt ihop till en dag. Livet rusar tillräckligt snabbt förbi för att dagar ska försvinna ut i tomma intet. Jag minns den första gång jag var vaken en hel natt. Jag satt kattvakt hemma hos min bror och fastnade vid datorn. Det var på den tiden man inte hade internet hemma, då lunarstorm var värsta grejen och då dagens "new emos" (så som jag kallar dem, trots att alla andra kallar dem för enbart emo, trots att emo en gång i tiden var en musikstil!) kallades för "poppare". Men nu kom jag ifrån ämnet, i varjefall, varför utsätter man sig för sömnbrist på det här sättet? Sömn som är en viktig del för att man ska fungera. Visst funkar man utan sömn, dock inte lika bra. Man ränner runt som en zombie på speed. Så om ni nån gång ser mig lalla runt i korridoren så är det nog inte för att jag har rökt på, utan för att jag inte har sovit och min hjärna har gått och lagt sig, utan mig."


"Ida, 2008.08.23"





Haha, jadu.. precis såhär kan det se ut när man försöker sig på att leka skribent till skolans onlinetidning. Dock blev det inte mycket med den stackars tidningen det året, då jag var en utav de få som lyckades "publicera" fler än ett reportage/inslag-whatever (jag är för trött för att komma på vad det heter) Jag lyckades nog med att pryda vår tidning med hela 3 olika grejer! Det du!



..::xoxoxo::..
Pussar & Kramar
Yours sincerely


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0