Captain America: The First Avenger [2011]



Filmen utspelar sig under andra världskriget. Steve (Chris Evans) är en fysiskt liten kille med stort hjärta som mer än allt annat vill bli soldat och få slåss för rättvisan. Hans ansökan nekas om och om igen. Tills en lite halvgalen, rolig och fruktansvärt ödmjuk vetenskapsman vid namn Dr. Abraham Erskine (Stanley Tucci) träffar på honom. Steve får genomgå en vetenskaplig förändrig och blir allas vår älskade superhjälte Captain America. Han kastar sig in i krig och kaos för att skapa rättvisa!

För det första så lyckades dom jäklarns bra med castingen! Och sen har dom fått in en ascool brud med pondus i militären, Peggy Carter! (Hayley Atwell) Den lilla, lilla feministen inuti mig jublade när hon stod upp för sig själv och gav killarna stryk :) När jag insåg att det bara var några futtiga enstaka sekunder kvar utav filmen så ropade jag; "Neeeeej, vafan!" Jag gjorde som jag alltid gör när jag får för mig att: det här, det kommer det absolut bli en uppföljare på! Jag spolade förbi eftertexterna och upptäckte en trailer för nästa film! Så jag hade rätt även den här gången! Jag längtar till Maj 2012 då The Avengers kommer ut! :)


Det var dock alldeles för lite sånna här scener för att jag skulle vara helt nöjd ;)



..::xoxoxo::..
Pussar & Kramar
Yours sincerely

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0