Speedway Grand Prix 2011

Speedway Grand Prix 2011 är (tyvärr måste jag säga) över! De fick bryta tävlingen efter ca 16 eller 17 körda heat pga regnet och banan var alldeles för våt. Jonsson och Hampel har varit det mest intressanta ikväll, då de har fightats om andra platsen med endast en poäng upp och ner! Vinnare blev Greg Hancock, men det visste vi ju redan sen förra deltävlingen då de räknade ut att han hade alldeles för höga poäng för att någon skulle kunna ta honom. Vår älskade Andreas Jonsson kom på den efterlängtade andraplatsen med endast två poäng mer än Jaroslaw Hampel som fint fick nöja sig med tredje platsen :) Hade de inte brutit tävlingen vet man aldrig hur det hade sett ut, kanske hade Hampel kommit tvåa och vi trea. Men det slutade ju rätt bra ändå ;P Helt underbart med svensk medalj igen! Vi har inte fått någon medalj sedan 2005! Så det var på tiden nu, och Andreas förtjänade att hamna på prispallen! Hancock förtjänade verkligen att vinna i år då han har kört som en Gud rent ut sagt! Varenda deltävling har han kört ihop minst 10-13 poäng! En sån kille! :)
Den sista delfinalen som var idag vann Hancock, Pedersen kom tvåa och Safytdinov kom trea. Hade jag inte varit alldeles för upptagen med Hampel och Jonssons fight så hade jag nog blivit besviken över att ha både Pedersen och Safytdinov på pallen. De enda två som vi inte gillar, som är lite knepiga. Safytdinov är fortfarande ung, kanske växer han till sig. Men Pedersen.. mm, alla som kikar på speedway vet vad jag menar. haha.
Tack killar för ett underbart speedway-år! Längtar redan som attans tills nästa år! :) Då blire Göteborg och Målilla LIVE! Det kan du hoppa upp och sätta dig på! Puss :)

(Lite bilder som jag tog på tvn, haha! jag vet, nördigt, men vafan! bättre än inget)





 
F.V: Nicki Pedersen, Danmark, Greg Hancock, Usa, Emil Safytdinov, Ryssland

 
Jonsson och Hampel :)


F.V: Andreas Jonsson, Sverige, Greg Hancock, Usa, Jaroslaw Hampel, Polen




..::xoxoxo::..
Pussar & Kramar
Yours sincerely

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0