Dont dwell..

Dont dwell in the past, Dont dream of the future
Concentrate the mind on the present moment
- Buddha

Det är ett talesätt, a way of living som jag ständigt försöker påminna mig själv om. Det här med att inte älta det förflutna tycker jag bannimig att jag lyckats riktigt bra med. Visst, vissa grejer gör fortfarande ont och känns så fruktansvärt orättvist. Men, det ligger i det förflutna, det finns inget jag kan göra åt det. Det går inte att ständigt prata om, känna efter och leva sig in i det förflutna, det äter upp dig som person! Det går heller inte att bara totalt glömma och trycka undan känslorna. Bearbeta, acceptera, kom ihåg - thats the way you have to go.
Det här med att leva i nuet och inte drömma om framtiden har jag dock inte fått grepp om, jag drömmer och drömmer och fantiserar och leker med tankarna. Det är nästa mål, att försöka leva nu, idag.



..::xoxoxo::..
Pussar & Kramar
Yours sincerely

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0