Mynta 28/9-11

Idag har jag och mamma varit ute med Mynta en sväng :) Vi var i skogen och plockade svamp sen åkte vi ut till mammas gubbes hus ute i spännefalla. Där släppte jag Mynta lös och hon sprang som en tok. Vi tränade lite på "sök pinnen", "tacktack" (att jag får pinnen eller vad hon än har i munnen) och även att jag är så som Cesar skulle ha sagt det; alfahonan. Jag tog pinnen ur munnen på henne, och hon fick tillbaka den när jag kände för det, alltså när hon satt fint och började titta på någonting annat. Övade alltså lite på att inte bli för fäst eller besatt kring saker. Vi fick också lära oss att stora presseningar som fladdrar upp från marken inte är farliga, inte heller om det hänger ner och fladdrar, No danger! Den stora vattensprutan (vad heter? helt tappat bort det) som man kan t.ex spola av bilen med (vilket vi gjorde) var lite läskig när man satte på den, men sen var strålarna dunderroliga! nästan lite för roliga. Så då fick vi allt ta och passa på och träna lite passivitetsträning. Kompressor heter det! just det. Och även började hon förstå vad jag menar med mina små ljud jag har för mig, mina visslingar, smackanden osv. Supermysigt verkligen :)





..::xoxoxo::..
Pussar & Kramar
Yours sincerely

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0