Super 8 [2011]



Ett gäng småkillar (och en tjej) ska spela in en zombiefilm till en filmfestival och smiter ut sent en kväll för att filma en scen på tågstationen. En stor olycka inträffar när ett tåg från U.S Air Force åker förbi. Det försvinner saker från staden under omöjliga omständigheter och hela stadens hundar flyr sin kos.

Filmen var helt okej faktist. Det märktes att J.J Abrams ligger bakom filmen, då han alltid (och jag menar i princip Alltid) vill hålla sina "monster" hemliga så länge som går. Jag kan inte säga detta utan en spoiler, men here goes: Att Steven Spielberg var med i produktionen märks tydligt på ögonen på det mysteriska monstret, även på "E.T go home"-scenen i slutet. Vilken faktist fick mig att rysa lite utav välbehag, äntligen fick stackarn åka hem.
Elle Fanning (som är Dakota Fannings lillasyster) är helt enastående, skådespelargenen fördes vidare även till denna unga tjej som tro det eller ej, är född 1998! liten tjej med mycket talang!

Psst, förresten.. Anledningen till namnet på filmen är för att killarna i början spelar in sin film med en super 8 kamera. Och jag som trodde att de skulle få superkrafter eller något sådant. Attans.

I slutet får man se killarnas film, så sitt kvar lite extra länge i biosalongen/soffan!


..::xoxoxo::..
Pussar & Kramar
Yours sincerely


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0