Nala <3

Jag och mamma åkte till Götene igår för att hälsa på lilla fina Nala. Det tog ett samtal till Kurt (ägaren) och en och annan vändning, men fram kom vi! Mitt ut i urskogen! När han öppnade dörren försökte han hålla undan två små yrväder. Nala och hennes syster Nova som Kurts dotter äger, även deras mamma Tuva och en gammla "tant" på 12år, Smurfan :) Mitt i allt stoj försöker jag och mamma hälsa på Kurt. Jag hälsar på alla voffar, som hoppar, slickar, gnyr, viftar på svansen och är allmänt glada. Vänder mig upp till Kurt och frågar om detta är Nala? Och det var det. Mamma får syn på henne och utbrister; "Herregud! Det är ju Dino!" Varpå jag svarar; "Det är henne jag ska titta på" Jag märkte med ens att mamma kärade ner sig i Nala, och så gjorde även jag :) Det var lite stojigt och stimmigt hela besöket, men jag fick ändå chansen att se hur Nala är. Nala och Nova hoppade fram och tillbaka mellan mig, mamma, kurt och varandra. Upp i soffan, upp i mitt knä, upp i mammas knä, bort till Kurt osv. En utav gångerna då Nova hoppade upp i soffan och började slicka mig i ansiktet och naffsa mig i öronen, så började även Nala med det. Men jag tog undan Nova och satte ner henne fins i soffan. Nala fattade galoppen direkt; "Jahaa! okej, du vill ha space. Jag backar" Sjukt smart, snabbtänkt och följsam hund! :) En annan gång då Nova hoppade upp i soffan bredvid mig ytterligare en gång kom Nala och blängde på Nova, sedan la hon huvudet i mitt knä och jag kände att hon typ revirmarkerade mig, om man kan säga så. Typ; "Det här är min människa, du har en egen" :) Jag fastnade verkligen för denna lilla tjejen! Vi sa att jag skulle fundera till måndag, men jag ringde upp Kurt idag och sa; "Jag köper gärna Nala om det går bra?!" Jag, Mamma och pappa ska åka dit imorgon. Jag ska ta med något som luktar Nala hem, så att LillKF får några dagar att vänja sig vid doften. Sen så ska vi åka och hämta henne senare i veckan! Vet inte vilken dag än, får prata med Kurt om det imorgon :)







..::xoxoxo::..
Pussar & Kramar
Yours sincerely


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0